måndag 20 oktober 2014

Äntligen

Fick hundarna till det. De har ju jobbat på det sedan i Fredags, och Muffy verkar vara en sådan tik som ställer upp sig fast hon inte riktigt är i höglöp. Så de jobbar och jobbar på det. Men idag tog jag Muffy på en promenad genom skogen till sjön, och äntligen lite liv i henne.

Hon hrde möss under snön, och studsade runt i snön.

 Sedan var det dags att göra ett nytt försök.
 Här är det söta paret.

Och Muffy tycker att hon kan minsann visa Viksu hur det går till om han nu inte får till det!
  

 Men till slut så. Trägen vinner. Så nu kan jag boka hembiljett och vet att jag inte behöver stanna här en hel vecka.

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg lest gjennom alle innleggene dine, sånn at jeg har fått med meg alt du har skrevet :)
    Du vet at jeg er kjempespent på denne paringen, og jeg fikk faktisk tårer i øynene over at paringen har gått bra, at disse vakre hundene har fått det til! Så krysser jeg fingrene for at jeg skal en tur til Hedekas i overgangen januar/februar! Men jeg kommer ikke mot slutten av februar, for da kommer alle valpene til å forsvinne fra deg, sånn helt mystisk ;)
    God tur hjem, og kjør pent!

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det är ju så spännande det här, idag parade vi igen och det gick bra och så en gång till imorgon innan vi åker hemåt så då tycker jag att vi har tredubblat chanserna för jul-Pufflingar :-D Åh vad jag längtar extra mycket till jul nu, jag har nog inte tid att köpa julklappar till barnen och sådant oviktigt utan det blir bara valplådesnickringa och valpvaka ;-)

    SvaraRadera