onsdag 15 oktober 2014

Vi geocachade oss

 upp igenom landet de första 55 milen, (Hedekas-Ljusne). 7 stycken hann vi med, och resan tog 9 1/2 timma istället för kanske 7 som den hade tagit annars. Men så körde jag fel i Karlstad med, som alltid, inte för att jag hade kommit fel men min gps envisades med att jag skulle köra E18 och det vill inte jag utan jag vill köra den vägen som jag alltid gör :-P

Här har jag och Puffen letat reda på ett par cacher, de sista milen blev det ingen för det var motortrafikled, och sedan fanns det ingen på de sista småvägarna.

 Vi sover i pigkammaren, och lås finns inte på dörren så det fick jag fixa. Jag är ju inte rädd för olåsta dörrar i sig, men Muffy är väldigt duktig på att öppna dörrar, och mamma har en liten schnauzer som heter Enso, han förstod då alls inte varför han inte fick hälsa på sin gamla polare Muffy. Nu när hon luktade extra gott och allt. Min dörr höll sig stängd hela natten (förstås) men när jag gick upp i morse stod ytterdörren på stora huset på vid gavel, så de kanske skulle ha låst sin med, men jag hade det ju varmt och gott och vaknade med en Muffy på min arm :-)








F.ö så tror jag inte Muffy är i höglöp än, hon blöder fortfarande även om det har klarnat något och hon bara ignorerade Enso :-P Hoppas hon inte dröjer för länge.

Idag skall vi åka 50 mil Ljusne-Umeå och färjan går 6 ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar