tisdag 23 december 2014

Fem dagar...

 ...blir de ikväll, men oj va de växer tycker jag! Här kommer lite blandade bilder från valplådan.

 
Muffy har varit lite dålig. Redan natten mellan lördag och söndag så blev hon rastlös och ville ut och pinka hela tiden. Alltså nu pratar jag en gång i timmen eller t.om halvtimmen... Likadant nästa natt, jag vaknade fem på morgonen av en hund som stod över mig i sängen och försökte väcka mig, ja då hade det redan hänt några kissolyckor inne under natten...
Vetten tyckte då jag skulle komma in bums, och där kom han fram till att det var en urinvägsinflammation, Muffy är väldigt pigg annars, skulle hälsa på alla hos veterinären och var med ute och hjälpte att hugga gran och tar hand om sina små utomordentligt bra men hon får lite, lite feber ibland på kvällen och då tycker hon det är väldigt varmt där i valplådan stackare. Då blir matte väldigt ledsen å hennes vägnar när hon ligger där och flåsar och i går hade matten ont i magen :´(

Det kan ju gå väldigt fort om en tik får livmoderinflammation eller liknande, så jag måste säga att det kändes helt ok att få spendera någon tusenlapp hos veterinären...

Valparna är så nöjda så (för det mesta, det är ju en viss konkurrens vid matbordet). Den här lilla tjejen, hon äter så hon blir helt utslagen sedan ;-) Blir spännande att väga dem på torsdag och se om hon fortfarande lägger på sig mest.

En liten Viksu-junior:
 Muffy med ute för att fånga julgran. Detta kanske är den sista bilden på en Muffy med fin päls, för varje dag är filten i valplådan helt full av svart och grått hår... så räkna inte med någon skönhet pälsmässigt om några veckor...





5 kommentarer:

  1. For hvert eneste bilde i dette innlegget har jeg sagt: "Eileif, se! Se, Eileif! Ååååå, Eileif se på denne!" De er altså så skjønne!!!
    Masse god bedring til Muffy, håper det går fort over! <3

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker ju att ni skulle ha en sådan där Viksu-junior som sällskap till Nairo! De skulle kunna lära honom massor av nyttiga saker, som att allt är hur coolt som helst :-) Bäst du tar med Eileif hit om ett par veckor :-D Bara för att kolla...
    Själv är jag ju helt övernervös över min lilla Muffy-stumpa, nu ligger hon där och flåsar igen och är så varm och då tycker jag så otroligt synd om henne :-( Hon är ju min allra bästa lilla fluffis och när det blir såhär dumt så känner jag det som om det är mitt fel alltihopa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ikke frist meg! :p
      Du kunne jo ikke vite at hun skulle få urinveisinfeksjon! Kjære deg, du må ikke tenke sånn. Det er sånt som skjer, og jeg er sikker på at antibiotikaen hjelper :)

      Radera
  3. Hej! Vilka underbara valpar! Är någon av hannarna fortfarande lediga? Jag gillar verkligen att ni valt att avla på så friska linjer (tyvärr ser jag allt för många kennlar som avlar på riktigt dårliga höfter ). Jag kan ringa någon annan dag än julafton :) Hoppas Muffy snart blir bättre! God jul! Mvh Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina vänliga ord Sanna :-) Ja här gärna av dig om du är intresserad av valp och berätta lite om dig och vad du kan erbjuda. Och Muffy mår redan mycket bättre, hon behövde nog lite ordentlig julstämning och några julköttbullar!

      Radera