onsdag 10 december 2014

Valplåda

 Projekt valplåda klart. Vi byggde en variant av limträskivor som pluggades ihop och tanken var att den skulle få vara i matrummet i anslutning till köket, men den hamnade i bortersta hörnet av vardagsrummet istället. Hon vill ju vara med Muffy och vi har som ett vinkelvardagsrum varav den ena vinkeln nästan inte används men Muffy brukar tycka att hon har ett gryt där mellan soffa och fåtölj så så fick det bli.
Fast hon har inte riktigt förstått vad hon skall med lådan till, däremot är hon så snäll så hon lägger sig där för mattes skull så att jag fick ta en bild.


Annars händer det inte mycket mer än att hon växer och blir flåsigare. Äter sämre igen också.
Däremot så damp kennelnamnsintyget ner i lådan idag, trevligt, trevligt. Och efter att i ett par dagar ha försökt att få med mitt kennelnamn och väntad valpkull på svenska lapphundsklubbens sida och till slut fått maila dem om hjälp så var jag med där med när jag kikade efter.

Något som däremot är dumt, det är att man inte kan ha annons på skk´s köpa hund sida förrän valparna är registrerade om jag förstått saken rätt. Då är de ju redan så stora så man hoppas att folk visat sitt intresse långt innan dess. Får nog kolla upp det där lite närmare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar