lördag 13 juni 2015

Första utställningen

För småPufflingarna gick av stapeln den 2.e maj i Skara, en rasspecial var det och då får man ställa från att valparna är 4 månader (annars gäller 6 månader.) Här är de 4 1/2 månad.

P.Lilla Alchemilla visade jag, och det gick förvånansvärt bra så länge som brorsan Lappi höll sig gömd, för fick hon syn på honom så ville hon bara dit.

Acki blev 2.a i sin klass med Hp (hederspris)

Så här kan det se ut när jag försöker få hennes uppmärksamhet och övertyga henne om att en köttbulle är mer spännande än alla hundar och folk runtomkring.

Chester och Lappi var också där, väldigt olika bröder men båda väldigt fina tycker jag. Här P. Anthriscus med lillmatte. Han blev 5.a i sin klass. Han hade säkert fått Hp med så fin som han är om han inte var lite väl busig och skällig.



P. Aconitum, han börjar bli en riktigt stilig herre. Han blev 4.a i sin klass med Hp :-)


Det roligaste var att valparnas "farmor" Pirjo också kom hela vägen från Finland och ställde en av sina hundar (inte pappa Viksu för han är redan svensk chamoion) och här får hon prata lite med busungarna.

På plats fanns även morbror Miko (Muffys bror). Jag hann inte hälsa så mycket på honom men min son är väldigt förtjust i denna underbara hund och fotade lite.

Redan några dagar efter utställningen åkte jag till Göteborg för att träffa de tre Göteborgska småPuffarna igen. Vi sågs hemma hos Ackis matte.  Här är Acki med sin rumskompis Smilla.

Även Loki, P Arctostaphylos joinade oss här. Han är mamma upp i dagen han!




 Och Acki igen:

Lappi: 


Men inte npg med det, bara någon vecka senare fick jag se de underbaraste bilder på facebook på P. Aquilegia "Kukka", eller Lakritstrollet. 
Fotograf är Heidi Nielsen:




Det var allt för nu. Om ett par veckor är det utställning i Borås, då skall även Muffy med och tre småPuffar kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar