tisdag 10 maj 2016

Utställning med tonårsPuffar

I helgen begav jag mig till Skara för att kolla på rasspecialen och på söndagen var det internationell utställning i Lidköping.

På lördagen på rasspecialen kom P- Anthriscus, Chester. Stor och fin pojk. Med massa tonårshormoner ;-)

Ett excellent fick han i juniorklassen.

Ställdes gjorde även Lille Levi, Lapinlumon Menninkäinen som jag deläger. Så söt kille :-) 

 På kvällen så kom Acki, P. Lilla Alchemilla med sin husse och matte och vi åkte till en hundrastgård så syskonen fick busa av sig lite.





 Sedan på söndagen så var det Lidköping. Här Chester:

Och Acki:

Det gick väldigt bra för Chester, han vann unhundsklassen, fick ck och i bästa hanhundsgruppen blev han tvåa så han fick reserv-cert och reserv-cacib! Man kan kalla det att snubbla på målsnöret men för en 17 månaders unghund och på sin första officiella utställning så var det då inte illa!

Acki fick Excellent och blev två bland tikarna i juniorklassen, hon behöver mer päls. Jag tror aldrig hon kommer få särskilt lång päls men kanske att man kan hoppas på lite mer?


Nästa gång jag träffar dem blir i Vänersborg där det är utställning i juni.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar