söndag 8 januari 2017

Utställningspremiären avklarad

För båda barnen, och det gick så bra för John med sin lilla Briza. Hon vann inte, men de var då det snyggaste paret och det var inte illa pinkat för en 12-åring med en 7-månaders valp. Kennelpojken mycket nöjd med dagen och vill genast ställa ut igen medan hans mamma muttrar om att Briza minsann förtjänade ett HP och att hon måste växa till sig. Jätteduktiga var de iaf och Briza charmade många.

Jag visade Lappi och Acki från våran A-kull, de fick bara varsitt very good idag, så MyDog är inte min utställning helt enkelt.

Några bilder som Josefin Granqvist tagit:


 Briza är ju hemskt lättställd men vi skall nu träna mer på att flytta ben och att hålla avstånd i ringen. Och att springa finare i koppel och så skall vi nog träna in att visa utan godis för Briza är lite för matglad.

Muffy, hon stånkar och pustar. Men något större sedan jul har hon inte blivit så jag vet inte hur många valpar det kan vara. Hon har dolt dem väl tidigare så svårt att veta om det är få eller om de har ståplats i magen.

Lite bus orkar hon med
 Men mest ligger hon bara och vilar. Hon har hittat sig ett äckligt gammalt älgben ute i skogen som hon ligger med på gräsmattan när hon är ute. Bra bakterieflora brukar jag tänka ;-)

Briza är full av energi och bus, underbara lilla hund :-)

Och katten Dixie, hon skulle ha ungar nästa vecka enligt mina beräkningar, hon hade precis fått den första när jag kom hem från MyDog, i dotterns byrålåda. Helt som det skall för jag samäger Dixie med dottern, jag har en hund-pojke och en katt-flicka ;-) 

Nu är det bara att vänta in valparna!

4 kommentarer:

  1. Nå gleder jeg meg til å komme ned og hilse på både Briza, Muffy-valper og Dixie-unger! Altfor lenge siden vi har skravlet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har du snart en massa söta anledningar att komma hit! :-D

      Radera
  2. Trevligt att träffa er i lördags!
    Härliga bilder och en hel del att glädjas över! Jag hoppas valparna ligger ihopknycklade i magen så att det är mååååånga där inne! :)
    /Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! kändes lyxigt att få träffa valpköpare innan valparna ens har kommit :-)
      Ja, mindre än 4 vill jag inte ha, men blir det så så är det inte mycket att göra liksom...

      Radera