tisdag 5 september 2017

Gästfotograf

Idag igen! Så otroligt skönt för mig eftersom det är mörkt och trist ute och jag är inte duktig nog att få bra bilder då.
Anna-Karin med kennel Lilla Hamrums kom äntligen och hälsade på mig och mina valpar. Efter att vi skaffade våra första tikar ungefär samtidigt, lärde känna varandra på utställningar, skaffat en hanhund ihop, åkt på föreläsningar ihop och har diskuterat Lapphundar varje vecka så var det väl dags. Jättekul!
Sedan kom fodervärdarna som skall ha Vittass, hon skall heta Molly, och så kom en granne som också har Lapphund. Full fart hela dagen så idag latar jag mig bara :-)

Jag vet inte om ni känner igen valparna men här kommer de:

Blondie

Mini-Muffy

Vittass/Molly

 Hugo

Isbjörnen Dryas

Blondie

Hugo och Mini-Muffy

Isbjörnen


Hugo





Två galna svarta tjejer.

Molly

Jag kom visst med på bild fast jag försökte undvika.

Och lilla Hugo igen.

Jag glömde säga att stamtavlorna har kommit för ett bra tag sedan. Nu kan ni går in på avelsdata (svenska kennelklubens register) och kolla stamtavlor osv på era vovvar. Utställningar, hälsoundersökningar såsom HD-röntgen osv registreras där så att alla kan se.
https://hundar.skk.se/avelsdata/Initial.aspx Sedan väljer man Sök/Välj hundar-hundens namn (fullständigt med kennelnamn, måste vara rättstavat) och klickar på sök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar